ورزش ماه سوم بارداری

ماه سوم بارداری

در این ماه کمر درد شدیدتر می‌شه، سوزش پا گاهی اوقات  به سراغتون میاد، رحم در حال بزرگ شدن روی استخوان‌های لگن است، شما می‌توانید با ورزش این مشکلات را به حداقل برسانید، توجه داشته باشین قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

این نکته رو به خاطر داشته باشین که ورزش باعث میشه:

– فشار خون و دیابت دوران حاملگی از بین برود.

– استرس کاهش پیدا کنه.

– در شادابی مادر تاثیر فوق العاده‌ای داره.

پیاده روی در بارداری

قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

قبلا هم گفتیم پیاده روی ورزشی است که در تمام ماه های دوران بارداری می‌توانید انجام دهید اما توجه داشته باشید قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

– مسیر پیاده روی

– یک همراه خوب

– حواستون به آب بدنتون باشه

– کفش مناسب

– قبل پیاده روی حتما هوا رو چک کنید گرم بودن هوا اصلا برای پیاده

کگل

قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

تمرینات کگل باعث:

– تقویت عضلات لگن

– جلوگیری از هموروئید

– پیشگیری از افتادگی رحم و مثانه

– کاهش تکرر ادرار

– پیشگیری از کاهش لذت جنسی در طول زمان

– ترمیم سریع محل اپیزیوتومی

برای انجام این تمرین خانوم‌ها اول باید عضلاتی که مورد استفاده است رو بشناسند، برای پیدا کردن این عضلات توصیه میشه در هنگام دستشویی رفتن و دفع ادرار تمرین بکنند به این صورت که سعی کنید با عضلات کف لگن خود را جمع کنید به طوری که خروج ادارار متوقف بشه، بعد عضلات را آرام آرام شل کنید که ادرار خارج بشود، بعضی از خانوم‌ها برای پیدا کردن این عضلات به مشکل می‌خورن گاهی نمی‌تونن کنترل عضلات را به دست بگیرن که با مراجعه به دکترشان می‌تونند از دکترشان ک

– این تمرین می‌توانید خوابیده یا ایستاده انجام دهید

– یک نفس عمیق بگیرید

– موقعه بازدم عضلاتی که قبلا تمرین کردین را جمع کنید و ۳-۵ ثانیه در همون حالت نگه دارین

– سعی کنید این تمرین را  هر روز انجام دهید هر بار بین ۱۰ تا ۲۰ بار

– کگل در بیشتر ماهای بارداری توصیه شده است.

چرخش لگنی

قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

این تمرین عضلات ناحیه شکم تقویت میکنه، تقویت عضلات شکم به این معنی هست که از بروز کمر درد خوداری می‌کنه.

– ابتدا به پشت بخوابید

– دست‌هایتان روی شکم قرار دهید

– سعی کنید با استفاده از عضلات شکم و لگن، باسن خود را به سمت بالا بیاورید.

منبع : دوران بارداری