ورزش در ماه اول بارداری

ورزش ماه اول بارداری

بسیاری از دکتران این باور را دارند که در سه ماه اول بارداری هیچگونه ورزش یا تحرکی نباید انجام بشود زیرا در سه ماه اول بارداری تا فرایند لانه گیزنی تکمیل شود و خطر سقط جنین بسیار زیاد است. به همین خاطر خیلی از دکتران توصیه می‌کنند که در سه ماه اول باداری ورزش نکنند. برخی از زنان فکر می‌کنند نه ماه بارداری به معنی ۹ ماه استراحت مطلق است، این باور غلطی است که برخی از زنان دارن، طبق تحقیقات انجام شده ورزش برای خانوم‌های باردار ضرری نداره بلکه بسیار مفواید زیادی داره اما به شرطی که در محدوده خطر برای مادر و جنین نباشن. ورزش بارداری ماه اول به این صورت است: پیاده روی در بارداری, شنا در بارداری ، کار منزل در دوران بارداری:

توجه داشته باشید که:

– تمرینات ساده با زمان بندی کوتاه انجام دهید چون احتمال سقط جنین بسیار زیاد است.

– مادران در سه ماه اول بسیار خسته و حالت تهوع شدیدی دارن البته برای هر فرد متفاوت است

ورزش کمک شایانی می‌کنه به بهبود اوضاع

پیاده روی در بارداری

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌های دوران بارداری است، که می‌توانید در اکثر ماهای دوران بارداری انجام بدهید. اما بهتر است برای انجام این گونه ورزش بارداری به نکات زیر توجه کنید:

– انتخاب مسیر مناسب در انگیزه بسیار تاثیر دارد

– یک همراه خوب همیشه باعث لذت بخشتر شدن پیاده روی در بارداری می‌شود و شما را در ادامه دادن تمرینات جدی‌تر می‌کند.

– سعی کمر خود دا در حین پیاده روی خم نکنید، خم کردن کمرتان در حین پیاده روی در بارداری باعث تشدید کمر درد می‌شود.

– زیاد فشار وارد نکنید، همیشه سعی کنید فشار زیادی به بدن خود وارد نکنید،

– حواستان به آب بدنتان باشد به خصوص در روز‌های گرم، همیشه آب در حین پیاده روی در بارداری همراهتان باشد.

  – هر ۱۰ – ۱۵ دقیقه ۵ دقیقه استراحت کنید

کار منزل در دوران بارداری

بسیاری از دکتران کارهای منزل نوعی ورزش میدانند، کارهای مثل جاروبرقی یا تمیز کردن شیشه‌های منزل و…..

اما بعضی از تازه مادران دوران بارداری را تنها یک دوره استراحت مطلق میدانند این یکی از تفکرات بسیار بد بعضی از زنان است.

شنا در بارداری

قبل از هرگونه شروع تمرین یا رژیمی حتما با دکترتان مشورت کنید.

یکی از بهترین ورزش‌های بارداری که اکثرا در ماه‌هی دوران بارداری استفاده می‌شود شنا هست.

شنا روش خاص ندارد به خصوص در ماهای اول یا سه ماه اول بارداری، شنا یک ورزش قلبی و عروقی عالی محصوب میشه. یکی از بهترین تمرینات پیاده روی در آب است که کمک بسیاری به مادر می‌کنند.

منبع : دوران بارداری